معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه نگاه ما این نیست که به هر قیمتی از زنان دفاع کنیم، گفت: می‌خواهیم جامعه متعادلی داشته باشیم که خانواده تراز انقلاب اسلامی را نشان دهد و برای جهان الگو باشد.

خانواده تراز انقلاب اسلامی، الگویی برای جهان

انسیه خزعلی در مراسم رونمایی از مرکز رصد چالش‌ها و آسیب‌های حوزه زنان و خانواده با بیان اینکه روی شاخص‌هایی که در دولت قبل تدوین شده بود کار کردیم، گفت: از سال اول برای بحث شاخص ها و تعدیل آن ها برنامه‌ریزی شد. بسیاری از شاخص ها تعدیل و سپس شاخص‌های دیگری به آن اضافه شد.

وی ادامه داد: مسئله عدالت جنسیتی به ویژه در بحث کار زمانی مطرح می‌شود که باید شرایط ویژه‌ای برای زنان در نظر بگیریم. در عدالت بحث دورکاری، حمایت‌هایی که در دوران حمل و شیردهی است را در نظر بگیریم. اگر این موارد انجام شود به عدالت نزدیک می‌شویم. در شغل منعطف که در برنامه هفتم دیده شده همین موضوع را دنبال می‌کنیم که در شغل منعطف بحث برابری مطرح نباشد، بلکه عدالت باشد و مسئولیت های دیگری که بر عهده زنان است پر رنگ دیده شود و قانون کار به گونه‌ای تنظیم شود که به زنان و خانواده‌هایشان صدمه وارد نشود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه معاونت در سه حیطه سیاستگذاری و قانونگذاری، برنامه ریزی و هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی و رصد و ارزیابی ماموریت‌هایی داشتیم، گفت: رصد و ارزیابی از طریق ایجاد مرکز رصد و اطلس‌های مختلف به وجود آمده و در راستای ماموریت های معاونت انجام شده و برای هرکدام برنامه خاصی صورت گرفته است.

خزعلی در ادامه با اشاره به دیگر مسئولیت معاونت یادآور شد: معاونت وضعیت دستگاه‌ها را برای اعمال قوانین و مصوبات رصد می‌کند. در رصدی که هر ۶ ماه یک بار صورت گرفته مواردی که در دولت تصویب شده به خوبی در حال اجراست. مسئله پست های زنان به خوبی اجرا می‌شود و امید است به همین شکل همه قوانین مرتبط با خانواده و ازدواج قابلیت اجرا داشته باشد.

وی از دیگر وظایف معاونت را هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی دانست و تصریح کرد: برای عملیاتی کردن قوانین، برخی از قوانینی که شرایط بهتری برای اجرا داشت به صورت نمونه اجرا کردیم. سال گذشته ۷۰ هزار زمین به چهارفرزندی‌ها داده شد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به آسیب‌های اجتماعی پرداخت و گفت: آسیب‌ها بیشتر جنبه فرماندهی و بررسی دارد. در سال اول احصای آسیب ها صورت گرفت و در سفرهای استانی نسبت به وضعیت مناطق سعی شد برای آسیب ها اعتبار خاصی تصویب شود و در این دولت اعتبار خاصی به استان های مختلف و به ویژه مناطق آسیب‌پذیر صورت گرفت. 

خزعلی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: هر ماه برای اعتبارات استانی جلسه برگزار شد و از استانداران و مدیران کل پیگیر اجرای اعتبارات استانی برای زنان و خانواده بودیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به آمارهای سامانه رصد گفت: این آمار جنبه داخلی و جنبه مهم بین‌المللی دارد، در جنبه داخلی توانمندی‌ها، آسیب ها و نقص‌ها را می‌شناسیم و برنامه‌ریزی مناسبی داریم. اگر آمار را به صورت جنسیتی و تفکیک جنسیت نگاه کنیم، برنامه دقیق‌تر، آینده‌نگر تر و نتایج حاصل شده کامل تر خواهد بود. به طور مثال در بازماندگی از تحصیل وضعیت نامناسبی در مورد پسران داریم و این خطر بزرگی برای کل جامعه و خانواده هاست و باید برای آن چاره‌اندیشی شود. نگاه ما این نیست که به هر قیمتی از زنان دفاع کنیم، بلکه می‌خواهیم جامعه متعادلی داشته باشیم که خانواده تراز انقلاب اسلامی را نشان دهد و برای جهان الگو باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.